Občina Mežica
Trg svobode 1
2392 Mežica
T: (02) 827 93 50
F: (02) 827 93 59
Številka: 409-0001/2021-46
Datum: 4. 10. 2021
VSEM NEPOSREDNIM IN POSREDNIM PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
Zadeva: PRIPRAVA FINANČNEGA NAČRTA-NAVODILO IN OBVESTILO ZA PRIPRAVO PRORAČUNA ZA LETO 2022
Na osnovi 17. in 18. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US) in predloga Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2022 in 2023 z dne 30.9.2021,
izdaja Občina Mežica navodilo in obvestilo za pripravo proračuna.
Neposredni uporabniki občinskega proračuna (župan, občinski svet, nadzorni odbor, občinska uprava, krajevne skupnosti), so na osnovi določil Zakona o javnih financah dolžni pripraviti finančne načrte po posameznih proračunskih postavkah (za prejemke in izdatke) za leto 2022 z obrazložitvami. Predlogi finančnih načrtov neposrednih in posrednih uporabnikov morajo biti sestavljeni tako, da upoštevajo ekonomsko in programsko klasifikacijo javnofinančnih prejemkov in izdatkov, morajo pa biti tudi ustrezno obrazloženi.
Pri pripravi finančnih načrtov za posamezne proračunske postavke se planira poraba sredstev:
Pri pripravi proračuna je potrebno upoštevati tudi podzakonske predpise Zakona o računovodstvu (Uradni list RS, št. 23/99, 30/02 – ZJF-C in 114/06 – ZUE).
V delu proračuna, ki se nanaša na pripravo načrta razvojnih programov, pa morajo občine upoštevati:
Pri pripravi dokumentov proračuna, ki se nanašajo na pripravo kadrovskega načrta, občine upoštevajo Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 69/08 – ZTFI-A, 69/08 – ZZavar-E, 40/12 – ZUJF, 158/20 – ZIntPK-C in 203/20 – ZIUPOPDVE), pri pripravi dokumentov, ki se nanašajo na pridobivanje in razpolaganje s stvarnim premoženjem občine pa Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 11/18 in 79/18).
Navodilo je pripravljeno na podlagi izhodišč, ki jih je Ministrstvo za finance posredovalo občinam z dopisom št. 4101-19/2021/1, z dne 01. 10. 2021.Kot podlaga za planiranje nominalnih okvirov javnofinančnih prihodkov in odhodkov se upošteva Jesenska napoved gospodarskih gibanj Urada Republike Slovenije za makroekonomske analize in razvoj.
Pri pripravi proračuna občine je potrebno upoštevati tudi Zakon o fiskalnem pravilu (Uradni list RS, št. 55/15 in 177/20 – popr. - v nadaljevanju: ZFisP), ki določa, v katerih primerih in za katere namene lahko posamezna institucionalna enota sektorja država (institucionalne enote, ki so v skladu z uredbo, ki ureja standardno klasifikacijo institucionalnih sektorjev, uvrščene v sektor S.13) uporabi presežke preteklih let.
Zagotavljanje odhodkov za zakonske obveznosti (stroški dela, transferi posameznikom in gospodinjstvom ter transferi v pokojninsko blagajno) imajo še zmeraj prioriteto v primerjavi z razpoložljivimi sredstvi za druge vsebine.
Proračunski uporabniki morajo pri načrtovanju finančnih načrtov slediti ciljem, ki so uresničljivi v danem finančnem okvirju, upoštevaje kriterije gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti ter prioritete.Ministrstvo za finance je občine obvestilo, da ob upoštevanju teh izhodišč in sklepov Vlade RS z dne 01. 10. 2021, da so makroekonomski okvirji razvoja Slovenije, ki zajema podatke Jesenske napovedi gospodarskih gibanj 2021 Urada Republike Slovenije. To so podlaga za pripravo občinskih proračunov za leto 2022 in 2023. V sled navedenega vas prosimo, da pri planiranju potrebnih sredstev upoštevate vašo dejansko potrebo glede obsega sredstev.
Kot izhodišča oziroma podlaga za pripravo občinskega proračuna in finančnih načrtov proračunskih uporabnikov za leto 2022 se upoštevajo naslednji elementi:
1. PLAČE DELAVCEV IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM:
Zap.št. |
Namen |
Leto 2022 |
1. |
Nominalna rast povprečne plače na zaposlenega v javnem sektorju |
V skladu z zakonom |
2. |
Realna rast povprečne bruto plače na zaposlenega v javnem sektorju |
V skladu z zakonom |
3. |
Izhodišča za načrtovanje stroškov dela je, da se masa za kritje sredstev stroškov dela ohrani na nivoju ravni 2021 in poveča učinek napredovanj v letu 2022. |
V skladu z zakonom |
4. |
Povprečna bruto plača v Republiki Sloveniji (junij 2021) |
1.952,05 € |
5. |
Regres za letni dopust in drugi izdatki zaposlenim v skladu z Zakonom o delovnih razmerjih. |
V skladu z zakonom |
6. |
Sredstva za povračilo stroškov prevoza na delo, stroškov prehrane med delom in terenski dodatek – sredstva za druge prejemke zaposlenih, ki se izkazujejo na proračunskih postavkah za plače- v skladu z Zakonom o uravnoteženju javnih financ (Uradni list RS, št. 40/12 s spremembami) |
V skladu z zakonom |
7. |
Sredstva za premije kolektivnega pokojninskega zavarovanja |
V skladu s povprečno rastjo cen |
V predlogu finančnega načrta zavoda mora biti natančno opredeljena obveznost Občine Mežica in obveznosti drugih ustanoviteljev. Posebej morajo biti opredeljeni prihodki in stroški delovanja enote s sedežem v Občini Mežica. V obrazložitvi morajo biti navedene in obrazložene osnove za izračun obveznosti posameznega ustanovitelja.
K finančnim načrtom naj bo priložen razvojni program investicij in program investicijskega ter rednega vzdrževanja, načrt delovnih mest in načrt nabav za proračunsko leto 2022 ter kadrovski načrt z obrazložitvijo, v katerem naj bo prikazano dejansko stanje zaposlenih in načrtovane spremembe v številu in strukturi delovnih mest.
2. MATERIALNI STROŠKI IN DRUGI ODHODKI
Pri planiranju nominalnih okvirov za leto 2022 je potrebno upoštevati makroekonomska izhodišča, ter predlog Vlade RS za ohranjanje obsega sredstev za materialne stroške in plače v skladu z usmeritvami in zakonom, ki jih določa zakon. Pri sklepanju pogodb je potrebno določiti fiksne pogodbene vrednosti brez valorizacijskih klavzul. Potrebno je opredeliti in navesti specifikacijo stroškov po posameznih vrstah in namenih. Pri planiranju programov, ki se nanašajo na tekoče transfere (subvencije javnim podjetjem, posameznikom, ter drugim pravnim osebam) in investicijske odhodke (sredstva za nakup in gradnjo osnovnih sredstev, rekonstrukcije, adaptacije in investicijsko vzdrževanje) je potrebno upoštevati, da skupni obseg nominalno ne bi presegel obsega sredstev sprejetega v letošnjem proračunu.
Ožji deli lokalnih skupnosti (krajevne, vaške in četrtne skupnosti) so po 1. členu Zakona o javnih financah dolžni izdelati finančne načrte, ki so sestavni del občinskega proračuna.
Finančni načrt posrednega uporabnika je določen v navodilu o pripravi finančnih načrtov posrednih uporabnikov državnega in občinskih proračunov. Prihodki in odhodki se prikazujejo po ekonomski klasifikaciji (konto, podkonto).
Za investicije je potrebno izdelati načrt razvojnih programov.
V načrt razvojnih programov v občini so tako vključeni vsi izdatki za nakup opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev neposrednih in posrednih uporabnikov oziroma vsi investicijski odhodki in investicijski transferji ter državne pomoči.
Podatki o projektih v načrtu razvojnih programov se izpolnjujejo za vsak projekt posebej, ne glede na njegovo vrednost in vsebujejo podatke o realizirani vrednosti do leta 2021, načrtovano financiranje v obdobju 2022-2025 in po letu 2025 ter obvezno vire financiranja (državni, občinski proračun, ostali viri financiranja).
Izhodišča:
Pri pripravi proračuna bomo upoštevali načelna in konkretna izhodišča, ki izhajajo iz sprejetih investicijskih obveznosti iz preteklih let, zakonskih obveznosti občine in razvojne naravnanosti proračuna.
Načelna izhodišča:
1. Zagotavljanje obveznosti občine pri zadovoljevanju potreb in interesov občanov
Pri sestavi enoletnega proračuna se upoštevajo obveznosti občine po Zakonu o lokalni samoupravi in drugi področni zakonodaji.
2. Sprejete investicijske obveznosti iz preteklih let
Proračun mora upoštevati sprejete investicijske obveznosti iz preteklih let.
3. Razvojni program Občine Mežica
V investicijskem delu proračuna je potrebno glede na razpoložljiva sredstva upoštevati izvedbo investicijskih projektov iz razvojnega programa Občine Mežica za leto 2022 - 2025.
4. Ocena realizacije proračuna za leto 2021Pri pripravi proračuna za leto 2022 se upošteva prenos nalog iz proračuna za leto 2021.
5. GospodarnostProračunske naloge bomo izvajali skrbno in gospodarno razpolagali s sredstvi.
6. Uravnoteženost proračunaUravnoteženost proračuna je osnova obvladljivosti porabe proračunskih sredstev.
7. Obvladljivost proračunaProračunsko financiranje temelji na zakonskih določilih v delu proračuna, ki se ne nanaša na izvajanje programov in investicij, zato se ta del proračuna obnaša kot fiksni strošek. Nanj imajo vpliv samo spremembe zakonov ali na njih temelječih predpisov. Del proračuna, ki se nanaša na izvajanje programov in investicij, se mora podrejati načelu obvladljivosti proračuna tako:
da se investicije, ki imajo finančno konstrukcijo zagotovljeno z namenskimi prihodki izvajajo striktno v okviru in z dinamiko realiziranih namenskih prihodkov
da se vse ostale investicije in programi izvajajo skladno v višini realizacije prihodkov integralnega proračuna.
8. Zagotavljanje dolgoročne razvojne politike občine
V proračunu se zagotovijo sredstva za pripravljalne in izvedbene faze občinskih in regionalnih razvojnih projektov.
III. SPREJEMANJE PRORAČUNA IN FINANČNEGA NAČRTA
Predlog občinskega proračuna za prihodnje leto mora župan predložiti občinskemu svetu najkasneje v 30 dneh po predložitvi državnega proračuna Državnemu zboru. 28. člen ZJF določa, da mora Vlada Republike Slovenije do 15. septembra sprejeti predlog državnega proračuna in ga do 1. oktobra predložiti Državnemu zboru.
Ministrstvo za finance je pripravilo Proračunski priročnik za pripravo občinskih proračunov za leti 2022 in 2023.
Obravnava predloga občinskega proračuna v občinskem svetu bo potekala po postopku, ki ga določa poslovnik.
Prosimo, da na podlagi navedenih izhodišč pripravite predloge finančnih načrtov za leto 2022 za vaše področje, jih uskladite z ustanovitelji in predložite podatke Občini Mežica najkasneje do 29. 10. 2021. V primeru kakršnihkoli sprememb izhodišč vas bomo naknadno pisno obvestili. Prosimo, da opredelite tudi ime in priimek kontaktne osebe za vaše področje zaradi lažjega in hitrejšega komuniciranja.
Javni zavodi morajo v skladu z določili 27. člena ZJF sprejeti svoje finančne načrte v 30-ih dneh po sprejetju občinskega proračuna. Javni zavodi, ki jih je ustanovila ali soustanovila ter njihovo dejavnost sofinancira Občina Mežica, morajo predložiti finančni načrt Občinskemu uradu Mežica v 30-ih dneh od njegovega prejetja.
Glede na znane pogoje gospodarjenja in finančne možnosti, pripravljavcem načrtov predlagamo, da so pri načrtovanju odhodkov zelo restriktivni in upoštevajo fiskalne omejitve, ki veljajo za celotne javne finance in v letu 2022 načrtujejo glede na dejansko potrebo naložb.
Za vsako povečanje stroškov v primerjavi z veljavnim proračunom leta 2021, bomo zahtevali utemeljitev, kot je že v dopisu večkrat navedeno, pavšalna indeksacija stroškov ni dovoljena, je le navedba zgornjega limita.
Prosimo, da to pri sestavi finančnega načrta dosledno upoštevate.
Terminski načrt
Predvideni terminski načrt priprave proračuna Občine Mežica
|
AKTIVNOST |
PRIČETEK |
KONEC |
|
1. |
Priprava izhodišč in pridobitev finančnih načrtov posameznih proračunskih uporabnikov |
4.10.2021 |
29.10.2021 |
|
2. |
Pregled vseh finančnih načrtov, pogodbenih obveznosti, amortizacijskih načrtov bank |
29.10.2021 |
9.11.2021 |
|
3. |
Ocena prihodkov primerne porabe ter drugih prihodkov občine |
29.10.2021 |
9.11.2021 |
|
4. |
Priprava proračuna z ocenitvijo prihodkovne in odhodkovne strani |
9.11.2021 |
23.11.2021 |
|
5. |
Priprava uravnoteženega proračuna z ustrezno obrazložitvijo |
23.11.2021 |
30.11.2021 |
|
6. |
Obravnava osnutka proračuna na odborih |
December 2021 |
December 2021 |
|
7. |
Obravnava osnutka proračuna na občinskem svetu - splošna razprava |
15.12.2021 |
15.12.2021 |
|
8. |
Javna razprava o predlogu proračuna |
16.12.2021 |
4.02.2022 |
|
9. |
Sprejem proračuna |
16.02.2022 |
16.02.2022 |
|
10. |
Objava proračuna v uradnem glasilu |
Februar 2022 |
Februar 2022 |
Lep pozdrav,
Pripravila: Župan
Eva Praprotnik, l.r. Občine Mežica:
finančnik VII/2 Dušan Krebel, l.r.